Informatiu Març 2021

INFORMATIU MARÇ 2021
FORMACIÓ

El Centre Promotor d’Aprenentatge-Servei i l’ICE-UB  organitzen les VIII Jornades d’ApS, que tindran lloc els dies 3 i 4 de març sota el lema «ApS, educar per a la transformació
social».Programa de la jornada…aquí

Inscripció a la jornadaaquí

RECURSOS

Presentació Maleta Fallaire

El dia 1 de març es fa la presentació dels materials pedagògics de la maleta fallaires desenvolupada per la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida.

En faran el pilotatge l’Escola Ribagorçana i l’Institut del Pont de Suert

1 de març 16.30h CRP Alta Ribagorça

El 3 de març és el Dia Mundial de la Natura o Dia Mundial de la Vida Silvestre.

Al blog d’Escoles Verdes Lleida trobareu recursos per celebrar aquest dia

El projecte FER complementa els seus materials amb un nou recurs didàctic: un trencaclosques de 6m2 per treballar amb Bee-bot

Es tracta d’un mapa de Catalunya que relaciona els sectors econòmics, les històries d’empreses del bloc 3 del projecte FER, i les comarques i les seves capitals

En préstec al CRP Alta Ribagorça

13 activitats per a reduir els residus. Són activitats en obert i pensades per treballar amb infants d’Educació Infantil, Primària i Secundària, adaptant la dinàmica a cada grup d’edat.

CONCURSOS
Us animeu a participar en el concurs de contes breus que organitzem des del programa LECXIT?

Què us proposem?

• Elaborar contes breus amb els infants. Els escrits han de tenir un màxim de 180 paraules.
  • Seleccionar un màxim de 5 candidatures per presentar en el concurs.
  • Omplir el formulari d’inscripció amb les vostres dades i els escrits dels infants abans del 31 de març.

Els Premis es convoquen en tres categories específiques: (A) centres educatius, (B) treballs de recerca de l’alumnat de batxillerat i (C) professorat de centres educatius. Termini de presentació de treballs el 15 de març de 2021. [Informació i Inscripció]
DINAMICA EDUCATIVA

El  divendres, 26 de març de 2021 a les 10:00 hores, es desenvoluparan les XIV Jornades del Invesjove . S’adreça a l’alumnat de primer de batxillerat dels centres de l’Alt Pirineu i Aran. Organitzat pel Serveis Educatius de l’Alta Ribagorça-Val d’Aran, de la Cerdanya i dels Pallars.

Durant la jornada es presenten diferents treballs de recerca de l’alumnat de 2n Batxillerat dels centres participants i s’imparteix una conferència

Aquest any com a novetat degut a la situació en la que ens trobem de pandèmia, la Jornada és durà a terme en un format virtual. A més a més, és realitzarà una sola Jornada de manera conjunta als 3 Serveis Educatius.

CARTELL

Les novetats del XVII Certamen de CLVA són:

• En les diverses fases del Certamen els alumnes han de llegir del llibre (en paper o digital), en lloc de llegir de fotocòpies, com es feia fins ara.
  • Canvi de fases. Passem de tres a dues fases (semifinals i finals territorials).
  • Totes les semifinals es faran de manera telemàtica, Aquest hi participaran centres de Primària de l’Alta Ribagorça i Val d’Aran ,i els centres de Secundària de l’ Alta Ribagorça,  l’Alt Urgell i els Pallars.
  • S’haurà d’enregistrar un vídeo del vostre representant llegint el fragment indicat i fer arribar l’enllaç del vídeo a través d’un formulari que s’enviarà als centres participants.

ENVIAMENT LECTURES: 15 de març de 2021

ÚLTIM DIA DE RECEPCIÓ DE VÍDEOS: 19 de març de 2021

US POT INTERESSAR!

Data límit d’ inscripció: 8 de març de 2021

Destinataris: Alumnat de 4t d’ESO, Batxillerat i CFGS,i públic interessat en general.

La proposta de programació del 8M de Construir Mirades porta a l’aula les reivindicacions del Dia internacional de les dones.

Les activitats i sessions cinematogràfiques oferides permeten aprofundir en les reflexions i les reclamacions del moviment feminista en matèries com l’autorepresentació i les relacions a les xarxes socials, la construcció de personatges femenins més enllà dels estereotips o els imaginaris sobre les diversitats afectives i sexuals.

II Dissabte de les matemàtiques DiMat-Lleida. Alumnat i professorat de Batxillerat