Informatiu Desembre 2022

INFORMATIU DESEMBRE 2022

Guia didàctica SOS Clima: sense planeta no hi ha futur

En la guia es proposen una sèrie d’activitats adreçades a l’educació primària i secundària les quals es poden realitzar de forma independent o complementària a l’exposició, a la fi d’adaptar-les al temps que es disposi. Les propostes incorporen el diàleg, la documentació i la investigació, el pensament i la creació.

LA VEU DE LA TERRA . PETIT TALLER DE CANÇONS

La cantata va acompanyada d’un conjunt de materials didàctics elaborats al Camp d’Aprenentatge Pau Casals per aprendre les cançons i realitzar diverses activitats educatives. Us oferim videoclips, tutorials, partitures, bases instrumentals i programacions curriculars per complementar i facilitar la tasca del professorat de música i l’equip docent que vulgui participar en el projecte.

Us recordem el lloc web del projecte www.laveudelaterra.cat

El currículum de l’ESO ja es pot consultar desglossat per matèries! Trobaràs la informació detallada i accessible al següent enllaç

Currículum de batxillerat : Matèries comunes, optatives i de modalitat        INFOGRAFIA

Per participar en el Concurs El gust per la lectura, els docents hauran de formalitzar la inscripció accedint al formulari mitjançant el portal de centres del Departament, on també trobaran un tutorial per guiar el procés.

El període d’inscripció és del 14 de novembre de 2022 al 18 de gener de 2023.

Convocatòria i bases

L’objectiu del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català, adreçat als alumnes de 5è i 6è de primària de totes les escoles

• El termini d’inscripcions s’acabarà el divendres 2 de desembre de 2022.
  • LLOC WEB

Premis Treballs de Recerca d’economia social – 2023

L’Ateneu Cooperatiu de l’Alt Pirineu i Aran i els Serveis Educatius de l’Alt Pirineu- Aran convoquen aquests premis amb els objectius:

• promoure i reconèixer treballs enfocats a la recerca en camp de l’economia social i cooperativa de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran
  • donar a conèixer i apropar els valors del cooperativisme als estudiants de batxillerat de les comarques de l’Alt Pirineu-Aran.
ADREÇAT A:

Estudiants de batxillerat de centres, públics o privats, de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran

TERMINI LLIURAMENT DE TREBALLS:

31 d’abril de 2023

BASES DELS PREMIS

Podeu consultar les bases a: https://tuit.cat/x0e2E

SOL·LICITUD

Veritasium, canal de difusió científica ara en català

Veritasium és un canal, de Youtube, de vídeos de ciència i enginyeria que inclou experiments, entrevistes d’experts, demostracions interessants i debats amb el públic sobre qualsevol àmbit de la ciència.

EFEMÈRIDES AMBIENTALS DESEMBRE
ES COMMEMORA DATA ODS relacionat
Dia internacional per a l’abolició de l’esclavitud

Dia internacional de les persones amb discapacitat