Dimensió social
- Usos i funcions de la lectura:
- La lectura com a un mitjà de comunicació (famílies, entorn, correspondència entre els alumnes, elements màgics…)
- La lectura com un mitjà per aprendre
- La lectura com a plaer
- Ambient alfabetitzador : els espais (biblioteca de centre, d’aula, exposicions, textos i llibres relacionats amb totes les activitats de centre…), els lectors (alumnes, professorat, famílies
- Materials de lectura
- textos d’ús pràctic (de l’entorn i escolar)
- textos d’ús científic
- textos de literatura (contes, poemes, endevinalles, embarbussaments…)
- Tipus d’agrupaments quan es fan les activitats (han de permetre la comunicació i la interacció)
Dimensió afectiva /motivació
- Experiències positives gratificants amb les situacions de lectura
- Paper del mestre
presentació de la conferència (Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics; Dept d’Ensenyament)
vídeo de la conferència (M. Àngels Feliu; Tarragona 17/12/2012)