Les sortides d’un dia tenen l’objectiu d’integrar l’alumnat en la descoberta del món rural, i fer-ho sent partícip i protagonista de totes les accions i successos que s’hi produeixen. Els lligams entre les diferents activitats són evidents i contribueixen a reforçar el concepte de cicle, alhora que permeten a l’alumnat interaccionar amb una realitat que sovint queda allunyada del seu entorn.
L’organització de la sortida contempla activitat amb l’equip docent del CdA Juneda al matí i la possibilitat de quedar-se a dinar a les instal·lacions de Les Obagues. La ràtio màxima en sortides d’un dia és de 60 alumnes.
A continuació, podeu donar un cop d’ull a les activitats ofertes i saber de què tracten, així com una relació d’objectius i competències a les que contribueixen.
SORTIDES D’UN DIA
MÓN MICRO
CS I ESO
En aquesta sortida investigarem i realitzarem la pràctica científica al voltant de la funció i intervenció dels microorganismes en processos quotidians lligats a l'entorn i la nostra alimentació. L'activitat es durà a terme a través de tres estacions de treball: observació de microorganismes, la fermentació i el pH. El conjunt d'aquesta pràctica ens permetrà reconèixer els microorganismes com a altres formes de vida i la rellevància que tenen en el nostre dia a dia.
Teniu a la vostra disposició tota la informació de la sortida en aquest PDF descarregable.
L'activitat es duu a terme a les aules del Camp d'Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:
ORIGEN DELS ALIMENTS
CI I CM
Proposem una activitat de coneixement i reflexió al voltant del món rural com a font d'obtenció de matèries primeres per a la nostra alimentació. Des del plantejament més vivencial possible, descobrirem la importància del sector rural en l'abastiment d'aliments i ens plantejarem qüestions sobre els models de producció.
Teniu a la vostra disposició tota la informació de la sortida en aquest PDF descarregable.
L'activitat està enfocada a Cicle Inicial i Cicle Mitjà, es duu a terme al Camp d’Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:
MÓN RURAL: UN MÓN SOSTENIBLE?
Descobrirem fins quin punt l'agricultura i la ramaderia, dues activitats econòmiques claus en l'ecosistema agrícola, poden ser considerades sostenibles amb l'entorn. Posant sobre la taula tots els factors perquè l'alumnat (com a agent consumidor) prengui una posició sobre el què passa al seu entorn, treballarem al voltant de conceptes com ramaderia intensiva/extensiva, productes locals o de proximitat, alimentació ecològica.
Teniu a la vostra disposició tota la informació de la sortida en aquest PDF descarregable.
L'activitat està enfocada a Cicle Superior i ESO, es duu a terme al Camp d’Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:
Cada grup de treball (15 alumnes) farà una de les següents activitats.
🐝 Taller d'Apicultura
🐓 Taller de Granja
🌾 Taller de Forn
🌱 Taller d'Hort
IMMERSIÓ APÍCOLA
Proposem una activitat de descoberta del món de les abelles, amb continguts adaptables a Cicle Mitjà, Cicle Superior, ESO i Batxillerat. La part principal consta d'una visita a l'arnera per conèixer de primera mà les abelles i l'organització del rusc. A més, hi haurà un espai de treball d'aula relacionat amb la pol·linització, l’abella mel·lífera, la seva tasca imprescindible en el medi rural i l’ecosistema agrari.
Teniu a la vostra disposició tota la informació de la sortida en aquest PDF descarregable.
La immersió apícola està plantejada per un màxim de 45 alumnes, es duu a terme al Camp d'Aprenentatge de Juneda en una jornada de matí i segueix la següent estructura:
(*) Per poder garantir la vostra seguretat durant la visita, és imprescindible que cada persona porti dos pantalons llargs i dos parells de mitjons llargs.