4a Jornada de Biblioteques Escolars – Biblioteques Públiques

BIBLIOTECA DE CAN CASACUBERTA/ESPAI BETÚLIA
Carrer Mossèn Anton, 40-48 – Badalona mapa
Dimarts, 26 de juny de 2018

Les jornades de biblioteques de Badalona són iniciativa de la Comissió de dinamització lectora de Badalona,  de la qual formen part el Servei Educatiu Ciutat de Badalona del Departament d’Ensenyament, representants de l’Àmbit de Badalona Educadora de l’Ajuntament de Badalona, a través de la Xarxa Municipal de Biblioteques del Servei de Cultura i de tècnics del servei d’Educació.

La jornada d’enguany pretén donar continuïtat a l’eix temàtic iniciat a les dues Jornades anteriors dedicades, respectivament, a la lectura per plaer i a les experiències de l’oralitat a partir de la lectura.

Llegir per aprendre? Redundant sí! Què és llegir si no?

Amb aquest títol hem volgut posar l’accent en la funció democratitzadora del coneixement que fan les biblioteques  i en els llibres informatius o de coneixements i els nous formats que aquests van adoptant.

En parlem el 26 de juny? Us esperem!

Adreçada a:

* Professorat en general
* Responsables de biblioteques d’escoles i instituts
* Monitors de biblioteques escolars
* Bibliotecaris i bibliotecàries de biblioteques públiques
* Tècnics de cultura o de biblioteques

Horari:

8:45-9:00h.   Recepció d‘assistents
9:00-9:15h.   Benvinguda institucional i presentació de la jornada

9:15-10:15h.   CONFERÈNCIA: Libros con personalidad propia. La desmasificación de los saberes, a càrrec de Ana G. Lartitegui

BIBLIOGRAFIA

10.15-11.30h. Presentació d’experiències:

10.15-11h. Àlbums il·lustrats a la classe de ciències (aplicat a primària).  La novel·la com a context en l’educació científica (aplicat a secundària), a càrrec de Neus Ferran,Isabel Pau i Conxita Márquez. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals. UAB.

BIBLIOGRAFIA ÀLBUMS PRIMÀRIA

BIBLIOGRAFIA NOVEL·LES SECUNDÀRIA (1)

BIBLIOGRAFIA NOVEL·LES SECUNDÀRIA (i 2)

11-11.30h. Debat a Bat, a càrrec de Marta Puig, directora de la Biblioteca Santa Oliva d’Olesa de Montserrat i Carla Canongia, directora de la biblioteca municipal l’Ateneu d’Esparraguera

11:30-12:00h.  Pausa / esmorzar

12-13h. Presentació d’experiències :

12-12.45h. La creació d’un entorn col·lectiu d’aprenentatge, a càrrec de Monica Ricart i Llach i Encarna Pérez Moreno de l’Escola Rosa Oriol de Lliçà d’Amunt

PRESENTACIÓ

12.45-13h. La nostra Biblioteca : Un projecte compartit, a càrrec de Sílvia Viladrich, responsable ela biblioteca de l’ Institut La Pineda de Badalona.

13-13.15h. Torn obert de debat/preguntes

13.15-13.30h. Bibliografia LIJ de coneixements, a càrrec de Clàudia Rosa

BIBLIOGRAFIA

13.30-14.00h. El llibre il·lustrat, descobrir i conèixer, a càrrec de Saltamartí Llibres