Xerrades en centre: mètode científic/com fer una presentació oral

Com cada any, us oferim per a aquest curs la possibilitat de passar pel vostre centre i realitzar una xerrada als vostres alumnes en la data que vosaltres escolliu (d’octubre a febrer).

Aquestes xerrades es duran a terme entre els mesos d’octubre i febrer, tindran una durada d’1 hora, realitzant-se en horari de matí, els dimarts, dimecres o dijous. (preferentment primera o darrera hora del matí).

Us oferim dues modalitats de xerrades, destinades a alumnat i professorat de batxillerat (encara que poden adaptar-se per a cicles formatius) que vulgui elaborar un treball d’investigació en qualsevol de les àrees del currículum:

1. icon-searchQuè és el mètode científic?

Orientada a primer de batxillerat, la xerrada conté una explicació sobre els treballs d’investigació: la metodologia científica a partir d’una investigació real presentada, però,  des de diversos àmbits: històric, lingüístic, científic, etc.

2. 3d human give a lecture behind a podiumCom comunicar un treball d’investigació i dissenyar-ne la presentació?

Orientada a segon de batxillerat, ens centrem en explicar com s’ha de comunicar un treball, i els aspectes a tenir en compte a l’hora de dur a terme una exposició oral: l’organització, el text oral, els elements paralingüístics i de comunicació no-verbal, etc. També s’orienta en el disseny del suport visual amb exemples de treballs presentats en edicions anteriors de les JJCC.

Com sol·licitar una xerrada al vostre centre?

Les sol·licituds s’hauran de fer durant el mes de setembre i s’atendran per rigorós ordre d’arribadaCal trucar (93.460.22.26) o enviar un missatge al CRP per tal de concretar dia i hora. Cal que especifiqueu també el nombre d’alumnes i nivell.

L’assignació de xerrades a centres s’aniran atorgant en funció de la disponibilitat de les persones de la Comissió Organitzadora. Aquelles demandes que no es puguin atendre aquest mesos tindran prioritat el curs vinent.

Us preguem que les  xerrades per diferents nivells, les agrupeu el mateix dia, evitant-nos desplaçaments.

IMPORTANT: Màxim 2 presentacions per centre.