Conferència: “Aprendre matemàtiques mitjançant la seva història. Els quadrats”

Conferència de formació de professoratAprendre matemàtiques mitjançant la seva història. Els quadrats” a càrrec d’en David Virgili, professor de matemàtiques de l’Escola Sant Gregori de Barcelona, i membre del grup d’Història de les matemàtiques d’ABEAM.

david.png
Resum: “Com ens pot ajudar la història a estructurar l’aprenentatge de les matemàtiques? Proposo una seqüència de doble hèlix (història – didàctica), des d’Infantil fins a Secundària, amb un tema principal: l’estudi dels quadrats. L’objectiu és presentar a l’alumnat algunes dificultats històriques fonamentals que han sorgit en estudiar-los, i entendre com el fet de buscar-hi solucions ha propiciat al seu torn la creació de nous conceptes i noves dificultats.”