Assumpte: Nova Xarxa ICE-UAB Investigar per comprendre – Indagació, ciència i matemàtiques a l’aula

Benvolgudes companyes i companys, 

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona, us presentem la nova Xarxa d’Escoles Investigar per comprendre, adreçada a centres d’Educació Infantil i Primària interessats a orientar la seva pràctica docent cap a la investigació a l’aula i una mirada que connecti indagació, ciència i matemàtiques

Aquesta xarxa vol ser un espai de trobada i formació compartida entre mestres de diferents centres que desenvolupin o vulguin desenvolupar pràctiques d’indagació vinculades a l’àmbit STEM, partint de la idea que aprendre és investigar i que l’alumnat és el subjecte actiu del seu propi aprenentatge. 

Per impulsar aquesta proposta, comptarem amb la coordinació de Neus Banqué i Alba Torregrosa, professores de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, investigadores en Didàctica de les Ciències Experimentals i de les Matemàtiques, respectivament, i amb una àmplia trajectòria com a mestres i formadores de mestres. 

La xarxa proposa set sessions de treball durant el curs, que fomentaran: 

  • la reflexió compartida sobre la pràctica docent, 
  • l’anàlisi conjunta de situacions d’aula, i 
  • el disseny de propostes que articulin el fer, pensar i comunicar. 

De cara al curs 2025-2026, es preveu elaborar indicadors per avaluar les pràctiques d’indagació a l’àmbit científic i matemàtic dels centres participants. 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut