Títol de l’activitat: Les Bee-bots i els blocs lògics
Centre educatiu: Escola Mil·lenari
Autora: Àfrica Pèrez
Nivell educatiu: P4
Informació bàsica:
Recursos :Tarjetes consignes 4 atributs de les figures geomètriques
Taulell
Bee-bots
Blocs lògics
Cartes ampliades i plastificades dels mandos de la bee-bot
Objectius:
• INICIAR-SE EN EL MÓN DE LA ROBÓTICA UTILITZAN LA BEE-BOTS COM A EINA D’APRENETAGE
• APRENDRE AMB LA ROBÓTICA
• ACCEDIR A OBJECTIUS CORRRICULARS DE MANERA VIVENCIAL ,LÚDICA I MOTIVADORA
Prèviament a les activitats haurem deixat que investiguin i juguin amb les bee-bots per familiaritzar-se amb el símbols i amb l’aparell
Aquest tipus d’activitat ajuda que els alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic la concentració, i estructura el pensament.
Els alumnes aprenen a donar les ordres correctes i esmenant els seus errors inicials
(per ex.: anar a buscar coses, personatges, identificar paraules o, fins i tot, trobar un tresor). treballant totes les àrees d’aprenentatge de forma motivadora
Desenvolupament de l’activitat:
Trien una tarja que defineix quina figura geométrica del taulell serà l’objectiu de la programació
Decideixen quines ordres en forma de carta necessiten per arribar-hi
Presenten sobre el taulell la proposta , i un cop acordat entre tots quin es el camí correcte programen la bee-bot
A mida que van abançant retiren les cartes i així poden comprovar , quin ordre no ha estat ben programada.
Més informació: VIDEO