Premis ECOINNOVACIÓ EDUCATIVA

Amb l’objectiu de donar visibilitat a les bones pràctiques ambientals del centres educatius i als treballs de l’alumnat de temàtica ambiental, la Fundació Societat i Educació i la Fundació Endesa convoquen els Premis a la EcoInnovació Educativa.

El termini per registrar-se s’amplia fins el proper 20 de desembre. Només caldrà que se’n registrin i introdueixin unes dades bàsiques. http://mediambient.gencat.cat/ca/detalls/ActivitatAgenda/premios-ecoinnovacion-educativa

Un cop registrats, tindran temps fins el 17 d’abril de 2020 per presentar els projectes.

Enguany han convidat, com a Programa Escoles Verdes, a formar part del jurat.

L’objectiu dels Premis Fundació Endesa a la Ecoinnovació Educativa és recopilar les bones pràctiques en matèria d’educació mediambiental, concretament l’enfocada a la preservació i cura del nostre entorn. Els projectes premiats obtenen difusió nacional i europea per posar de manifest el compromís del nostre país amb la cultura ecològica i la conservació del medi ambient.

Els premis no deixen de ser un espai obert perquè estudiants, professors i centres puguin bolcar les seves inquietuds ecològiques i mediambientals.

Hi ha 3 categories:

• Categoria 1, es planteja una pregunta: Què és per a tu la natura?. Es poden presentar projectes orientats a millorar la competència científica dels alumnes a través del contacte directe amb el medi ambient o desenvolupin una investigació innovadora.
  • Categoria 2 titulada La meva solució creativa a un problema mediambiental planteja un repte als alumnes: que presentin una solució innovadora i original a un problema ecològic o mediambiental.
  • Categoria 3 haurà d’estar implicat tot el centre educatiu. Sota el títol Com milloraries el teu entorn? han de demostrar el seu compromís ecològic al llarg de el temps, transcendint a el centre a través de la cooperació amb altres entitats de l’entorn com empreses o comunitats locals.

La dotació dels Premis per a cadascuna de les tres categories consisteix en un guardó per a cada finalista, difusió nacional del seu projecte i una dotació econòmica per seguir desenvolupant la iniciativa ambiental en cada centre: a la 1a categoria per un valor de 2.000 € cada un, a la 2a categoria per un valor de 2.000 € cada un i a la 3a categoria per un valor de 4.000 €.