La biblioteca escolar com a suport a l’ABP

Fomentant l’aprenentatge basat en projectes: El paper clau de la biblioteca escolar

L’article escrit per Mònica Badia tracta sobre els canvis en els sistemes educatius i la necessitat d’adoptar pedagogies actives i metodologies innovadores. Es destaca l’aprenentatge basat en projectes com una fórmula per desenvolupar competències i contextualitzar l’aprenentatge.

Es posa èmfasi en el paper de la biblioteca escolar com a punt neuràlgic de la informació i en la seva funció d’ajudar els alumnes a adquirir competències en l’ús de la informació. L’article també proporciona estratègies i exemples pràctics sobre com promoure i donar suport a l’aprenentatge basat en projectes des de la biblioteca escolar.

L’ABP es defineix com:

Project Based Learning is a teaching method in which students gain knowledge and skills by working for an extended period of time to investigate and respond to an authentic, engaging, and complex question, problem, or challenge. Buck Institute for Education (BIE) (extret de Badia, M, 2023, p.5)

Descubriu tota l’informació d’aquest artícle aquí.