I MOSTRA DE VISUAL I PLÀSTICA D’INSTITUTS DE SECUNDÀRIA

Enguany s’ha celebrat la I MOSTRA d’ART dedicada a Joan Brossa, un dels fundadors del grup artístic avantguardista Dau al Set (1948) i un dels primers defensors de la poesia visual de la literatura catalana. La seva obra creativa abraçava tots els aspectes de l’art: la poesia, la prosa, el cinema, el teatre, la música, el cabaret, les arts escèniques, la màgia, el circ i les arts  plàstiques. De fet, per a Brossa no existien diferències entre els diversos gèneres; afirmava que «els gèneres artístics són mitjans diferents per expressar una realitat idèntica. Són els costats d’una mateixa piràmide que coincideix al punt més alt».

Ha estat l’espai La Masoveria-Espai jove, de Llinars del Vallès el marc idoni on vam poder gaudir d’un matí, en què l’art i la música va aplegar professorat i l’alumnat dels centres següents Giola, La Tordera, Taller Ginebró, Can Record, Baix Montseny, Vilamajor, Lauro, El Sui i Manel Raspall. L’objectiu va ser exposar una part del resultat del treball fet a l’aula al llarg del curs.

La mostra, que va estar dinamitzada amb actuacions de música en directe de nois i noies, es va estructurar al voltant d’activitats-tallers, en què els diferents grups d’alumnes, barrejats de tots els centres, van fer des de samarretes amb contingut brossià, passant pel fotomuntatge i la poesia oculta. Alhora, cada centre va explicar el treball exposat, interaccionant amb les inquietuds dels espectadors.

Oberta a tothom, va ser un gran intercanvi d’experiències amb un balanç del tot positiu. Pel curs que ve, a per la segona!

Gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració i per contribuir a fer més viu i proper l’art.

Si voleu veure més fotos cliqueu AQUÍ