CIENTIFIKS EN JOC

CientífiKs en Joc és un programa educatiu virtual del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è de les escoles de primària de Catalunya. Durant el curs, les escoles participants han de dissenyar un videojoc sobre una investigadora catalana en actiu, tractant la temàtica de l’emergència climàtica des de diverses perspectives.

QUÈ PERMET A LES ESCOLES PARTICIPANTS?

• Dissenyar un videojoc, treballant colze a colze amb una investigadora
  • Promoure el gust per la ciència i la recerca de l’alumnat
  • Fomentar el coneixement d’institucions de recerca catalanes així com la investigació que s’hi du a terme
  • Visiblitzar nous rols femenins en el mon de la recerca
  • Treballar un tema d’actualitzat com és l’emergència climàtica des de diverses perspectives

La nova edició del programa vol aprofitar per posar en rellevància els diversos conflictes ambientals que hi ha arreu del territori; des de la regressió del Delta de l’Ebre fins les mines d’Aran. Així doncs, proposa també conèixer la recerca que es du a terme en aquests àmbits i dissenyar-ne un videojoc.