Científiks en joc

QUÈ ÉS CIENTÍFIKS EN JOC?

És un programa educatiu virtual del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è dels centres educatius de Primària de Catalunya. L’alumnat dissenyarà un videojoc sobre una investigadora catalana en actiu. Enguany es tractarà la temàtica de l’energia des de diverses perspectives de la recerca.

FINALITATS DEL PROGRAMA
  • Promoure el gust per la ciència i el coneixements a l’alumnat de 5è de primària
  • Promoure la creativitat, el treball multidisciplinar i el treball en equip mitjançant el disseny d’un videojoc.
  • Fomentar el coneixement d’institucions de recerca catalanes així com la recerca que s’hi du a terme com les persones que hi treballen.
  • Visibilitzar nous rols femenins en el camp de la recerca.
  • Aproximar-se al món de la recerca de la mà d’investigadores. Cada escola treballarà en contacte amb una investigadora en actiu d’un centre de recerca o universitat catalana.
QUÈ US PROPOSEM?
  • Dissenyar (no programar)  un videojoc fruit del treball estret amb una investigadora
  • Participar al concurs de Videojocs de l’edició 2022/2023
  • Rebre suport i acompanyament per dur a terme la tasca didàctica amb l’alumnat