Nou: Servei d’interpretació

NOU servei de traducció-interpretació via telefònica i/o telemàtica

Us fem saber que al llarg d’aquesta setmana entrarà en funcionament un servei de traducció-interpretació via telefònica i/o telemàtica per facilitar la comunicació entre els centres educatius que acullen alumnat nouvingut i les seves famílies, amb l’objectiu de facilitar-ne l’escolarització i l’acollida. El servei s’oferirà als centres educatius públics dependents de la Generalitat de Catalunya situats als serveis territorials del Baix Llobregat, Barcelona-Comarques, Catalunya Central, Girona, Lleida, Maresme-Vallès Oriental, Tarragona, Terres de l’Ebre i Vallès Occidental. Els centres dels ST Penedès i Alt Pirineu Aran també queden coberts. El CEB no queda inclòs en el servei perquè ja disposa d’un sistema de traducció/interpretació en llengües d’origen propi.

logo m.jpgL’empresa adjudicatària del servei, fins al 31 de desembre de 2023, és Interpret Solutions, ja ha contactat amb els centres per informar-los del funcionament del servei: cada centre rep les seves claus d’accés a la plataforma del servei, així com unes breus instruccions de funcionament i gestió.

El servei s’oferirà en 73 llengües durant els 365 dies de l’any. Els centres educatius podran utilitzar el servei d’interpretació un màxim de dues vegades per alumne i curs. El cost del servei és gratuït tant per al centre com per a les famílies.