Fisioteràpia escolar i inclusió en temps de confinament

En el marc de les píndoles formatives que està programant el Col·legi de Fisioterapeutes, el passat 13 de maig la fisioterapeuta de la nostra zona, Rut Barenys va reflexionar sobre la contribució del fisioterapeuta escolar, des dels equips d’orientació, per acompanyar docents i famílies.

La fisioterapeuta escolar no treballa sola, sinó que és una professional que forma part d’un equip d’orientació d’un servei educatiu. La seva funció és donar suport, assessorar i orientar als centres, als docents (especialment tutors, educació física i educació especial i famílies) per donar resposta educativa a les necessitats específiques derivades d’alteracions o dèficit motriu.

Amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, cal repensar les tasques escolars perquè siguin inclusives. Cal aconseguir una intervenció basada en l’entorn de l’infant, perquè no es pot dissociar de la família.

Durant aquest temps de confinament, s’ha contactat amb els alumnes a través dels tutors per repensar i planificar rutines i activitats. S’han realitzat vídeo-conferències amb els psicopedagogs del centres, treballadors socials, equips directius, tutors, i professionals atenció educativa. També s’ha col·laborat per fer arribar material específic tecnològic per aquest alumnes, així com ajudes tècniques com per exemple elements per ajudar el desenvolupament motor motriu. Reflexionem com aquests alumnes es poden comunicar en una vídeo-conferència com els arriba la informació, com es poden expressar, com se senten…

Podeu escoltar la conferència aquí: