Experiència amb BeeBot: Reglets (Escola Cor de Maria)

reglets amb Bee Bot

Títol de l’activitat: Reglets amb Bee Bot
Centre educatiu: Cor de Maria Sant Celoni
Autora: Roser Mesa
Nivell educatiu: P-5

Informació bàsica:

A la classe de P-5 hem començat a treballar amb els reglets de Cuisenaire. Abans de res, els hem de conèixer, saber quan valen cada un, el seu color,… per a això ens hem plantejat portar a terme diferents activitats, una d’elles amb l’ajut de la Bee Bot. Donem per fet que reconeixem els nombres de l’1 al 10, en cas contrari, també ens anirà bé per a fer un repàs. Per a fer aquesta activitat necessitem un tauler amb quadres de 15×15, cartulines amb els nombres de l’1 al 10, reglets, la Bee Bot i una bossa o capseta no transparent. Les competències que treballarem estaran relacionades amb l’àmbit matemàtic i el digital. Pel que fa a l’àmbit matemàtic tot el que tingui a veure amb el reconeixement de nombres (concepte de quantitat, escriptura, ordre,…) així com el coneixement i utilització de reglets. Pel que fa a l’àmbit digital, la iniciació en el llenguatge de programació a través de Bee Bot.

Objectius de l’activitat:

Reconèixer a quin nombre correspon cada reglet de Cuisenaire (blanc=1; vermell=2; verd clar=3;…) i automatitzar-ho perquè al final, només veient el color ja sapiguem a quin nombre/quantitat es correspon. També iniciar-nos en el llenguatge de programació a partir de la Bee Bot.

Desenvolupament de l’activitat:

Abans de començar, en una bossa que no sigui transparent hi posarem reglets de diferent mida/color. També prepararem el tauler amb els nombres de l’1 al 10 repartits en diferents espais/quadres. L’alumne/a que programarà la Bee Bot treurà un reglet de la bossa, en veure el seu color, haurà de dir en veu alta a quin nombre correspon i, seguidament, programarà la Bee Bot per a que es dirigeixi cap al nombre corresponent (prèviament caldrà haver fet un treball de presentació dels reglets).

Altra documentació:

Enllaç a un joc que hem fet d’Scratch que pot complementar l’activitat “reglets amb Bee Bot”, serveix per reconèixer el valor de cada reglet, igual que l’activitat que fem amb la Bee Bot. L’enllaç és aquest: https://scratch.mit.edu/projects/90470545/

Video de l’activitat:

ttps://youtu.be/XflEwgrd7Cg