Experiència amb BeeBot: Emocions (Escola Cor de Maria)

Títol de l’activitat: Emocions
Centre educatiu: Cor de Maria Sant Celoni
Autora: Roser Mesa
Nivells educatius: P-3, P-4, P-5

Informació bàsica:

A partir del visionat de la pel·lícula “Inside out”, treballarem les emocions (Com em sento?). Per a fer-ho necessitem un dau amb 6 cares d’emoticons relacionats amb emocions (alegria, tristesa, por, vergonya, ira i fàstic) i un tapís de quadres amb diferents cartons dels personatges de la pel·lícula “Inside Out” i emoticons diversos. Potenciarem les Competències Bàsiques de l’Àmbit d’Educació en Valors i de l’Àmbit Digital, concretament per “Desenvolupar habilitats per fer front als canvis i a les dificultats i per assolir un benestar personal”, a partir de l’ús d’ Estratègies per a l’autoconeixement i l’autoestima (emocions i sentiments), a més de “Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves
funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar”, en aquest cas en Robòtica Educativa (Bee bot)

Objectius de l’activitat:

Conèixer diferents emocions que podem sentir (alegria, tristesa, por, ira, vergonya i fàstic). Veure que tots tenim emocions i que algunes ens fan sentir millor i altres pitjor. Entendre que aquestes emocions les puc sentir jo i també les senten els altres. Veure la importància que tenen no només en el que sentim sinó també en el que arribem a pensar i en el nostre comportament.

Desenvolupament de l’activitat:

Abans de res caldrà conèixer el material, reconèixer les diferents emocions (alegria, tristesa, por, ira, fàstic i vergonya), en el dau, personatges i emoticons. Es pot aprofitar per parlar de “com em sento avui?”. En el tapís s’hi poden posar només les imatges dels personatges dels dibuixos animats o els emoticons, si fem l’activitat per exemple amb P-3, per reduir els quadrats. L’activitat comença tirant el dau. L’alumne/a ha de buscar on hi ha una de les imatges relacionades amb l’emoció que ha quedat a la cara de sobre (pot escollir entre personatge o emoticó) i programar la Bee-Bot que estarà a sobre el tapís, per a que s’hi dirigeixi. La Bee-bot surt de la cartolina que té la imatge dels personatges junts. Es pot fer una variant, per exemple, sense tirar el dau i que l’alumne/a dirigeixi la Bee Bot a l’emoció que representa “com es sent avui”.

Fotografies o vídeos de l’activitat:
Altra documentació: