ESTADA A L’ESCOLA SANT ESTEVE. Aliança Família i Escola. Sessions de música en família amb els infants d’Educació Infantil 4 anys. Les famílies de P4 participen amb els seus infants a una sessió de música amb la tutora i especialista de música Mònica Diaz. És un taller participatiu i vivencial per a compartir en família |
|
ESTADA A L’ESCOLA PALAU Les emocions són fonamentals per a l’aprenentatge. En un món tant complex i de vegades tan insensible, ens cal aprendre a gestionar les emocions d’una manera intel·ligent i ajudar als nostres alumnes a fer-ho. Un excel·lent recurs poden ser els titelles. Aquests objectes intervenen com a mediadors de les emocions i com a comunicadors naturals. La connexió directe amb l’usuari explica la seva eficàcia en educació emocional. El vincle íntim amb el titella com a prolongació del propi jo, fomenta en el nen un sentiment de confiança. En aquesta estada veurem com la Teia Moner treballa l’educació emocional en una aula d’educació especial d’una escola ordinària amb l’ajut dels titelles. Una part teòrica ens donarà unes pautes metodològiques i una part pràctica ens farà experimentar el que senten els alumnes quan utilitzen aquest recurs. |
|
ESTADA ESCOLA BONAVISTA Reptes matemàtics: Lego Education. Learn to learn. L’objectiu de l’activitat és el reconeixement de les diferències individuals. A partir d’un material de Lego l’alumnat s’endinsa en la proposta de realitzar una cadira de rodes. Parteix dels coneixements previs i permet visualitzar les diferents maneres d’aprendre, les estratègies, interessos i motivacions. Ens mostra les diferències individuals i grupals. |
|
ESTADA ESCOLA MESTRE PLA Grups d’ajuda psicomotriu d’educació infantil i cicle inicial. La proposta està encaminada a intervenir en l’abordatge de petit grup, que permeti a les psicomotricistes arribar a captar les necessitats individuals de cada infant i ajudar-los a crèixer, a madurar, desenvolupant les seves capacitats, endinçant-se en les relacions, en definitiva interactuar amb al món que ens envolta. Tot això a través d’una dinàmica de plaer que és el joc, el joc lliure i espontani que es desenvolupa a la sala de psicomotricitat amb un dispositiu espacial i temporal. |
|
ESTADA ESCOLA EMILI CARLES TOLRÀ L’alumnat d’I3, I4 i I5 tenen 5 ambients diferents on anar: construccions, teatre, experiments, llum i art. Els infants van experimentant amb els diferents materials de cada ambient per: descobrir, experimentar, conèixer, investigar, aprendre, ensenyar… Cada mestra d’infantil està en un ambient i l’alumnat circula lliurament. |
|
ESTADA ESCOLA JOSEP GRAS Espais de lliure circulació a Educació Infantil. Un dels pilars fonamentals que sustenta la nostra organització al grup de petits és el JOC i el seu ACOMPANYAMENT des d’una visió respectuosa i amable amb els diferents ritmes i interessos de tots els infants. |
|
ESTADA ESCOLA CAN CLADELLAS Projecte Escolta’m Projecte de tutoria personalitzada que ajuda a crear vincles afectius positius i resilients entre tutor i alumne. Cada tutor té una sessió setmanal per realitzar la sessió. La sessió es fa en un espai que s’ha preparat per dur a terme la tutoria personalitzada en petit grup (de 2 a 4 alumnes màxim). |