EXPRESSA’T AMB FLIPGRID

Sovint, les mestres analitzem el nostre dia a dia i ens qüestionem allò que fem a les aules, amb la intenció de millorar la nostra tasca docent, sempre amb l’objectiu d’afavorir els aprenentatges d’aquells alumnes que comparteixen part del seu camí amb nosaltres.

La plataforma que us presento neix d’un d’aquests moments en què ens aturem i tenim la sensació que hi ha algun aspecte que grinyola, que hi ha quelcom que es podria millorar. En aquest cas, té a veure amb el desenvolupament de la comunicació i l’expressió oral.

Durant molt de temps m’acompanyava la sensació que demanava als alumnes un cert nivell d’expressió escrita quan la majoria encara mostraven dificultats per expressar-se oralment. La parla és prèvia a l’escriptura i pensant que hauria de ser la base de tota millora comunicativa, em preguntava per què a l’educació primària prenia més rellevància l’aspecte escrit quan encara no estava consolidada l’expressió oral.

Mentre aquesta idea em neguitejava va aparèixer una eina digital que em va obrir la mirada, per poder dotar la comunicació oral d’aquella rellevància que estava convençut mereixia, i des d’aquell moment FLIPGRID m’ha acompanyat d’alguna manera cada nou curs que començava.

Us comparteixo una petita presentació d’aquesta eina i com diuen a l’altra de banda de l’Atlàntic, que comenci la #FLIPGRIDFEVER!