PROGRAMA HENKA: Escoles resilients pel benestar de l’alumnat

El Departament d’Educació amb el suport de l’Hospital Sant Joan de Déu inicia el programa Henka per promoure la resiliència dels adolescents com a eina de millora de les competències emocionals i les habilitats socials.

La resiliència és la capacitat d’adaptar-se a situacions, persistir en l’adversitat i recuperar-se. Enfortir la resiliència des d’una aproximació positiva és fonamental en la prevenció de problemes de salut mental.

El programa es dirigeix a l’alumnat de 1r d’ESO, amb la realització de vuit sessions a l’aula on es treballen aquestes competències.

Es guia de la mà de professionals en salut mental infanto juvenil de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona i professionals de l’Equip de Benestar Emocional (BxB) del Departament d’Educació. Aquest programa es basa en la recerca científica dels últims anys que evidencia la importància de treballar les competències socioemocionals per millorar el benestar de l’alumnat.

S’implementa en tres fases:

1.  Formació a un màxim de 7 docents per centre educatiu on es donaran les eines per impartir els tallers. La capacitació és de caràcter teoricopràctic, amb una dedicació de 15 hores al 1r trimestre en format mixt (una sessió presencial i la resta online).

El perfil d’aquests docents es recomana que siguin tutors/es de 1r d’ESO, orientadors de centre, coordinador/a de coeducació, convivència i benestar de l’alumnat i/o coordinador pedagògic.

2.  Realització dels tallers a les aules de 1r d’ESO al llarg del segon i el tercer trimestre. L’organització de les sessions es pot desenvolupar en funció de les necessitats organitzatives de cada centre.

3.  Avaluació del programa per part dels professionals de l’Hospital Sant Joan de Déu.

Si hi esteu interessats adreçeuvos a serveiorientacio.educacio@gencat.cat  indicant el nom del centre, el nombre de persones que realitzarien la formació i el nom i el correu d’una persona de referència.