Jornada de Presentació de Programes de Suport a l’Aprenentatge a Lleida

El dijous 19 d’Abril de 2018 a la Sala d’Actes de l’Escola Oficial d’Idiomes, EOI de Lleida es va fer una Jornada de presentació de programes de suport a l’Aprenentatge.

A les 10.30h es va fer la presentació Projecte Chess in English, adreçat a les ZERs i a totes les Escoles de poblacions menors de 2.000 habitants, prioritàriament.

És un Programa educatiu per a un curs a nens i nenes de 5 a 8 anys, amb l’objectiu d’ensenyar Anglès com a llengua estrangera, “English as a foreign Language”, mitjançant els escacs.

La classe és divertida i alegre per als alumnes.

El curs es pot impartir bé com a activitat escolar o bé integrar-se en les classes d’anglès de l’escola.

Avantatges dels Escacs en els nens-nenes:

• Milloren les habilitats generals de les persones que els practiquin
  • Joc com a eina educativa: Observar, Pensar i Jugar.
  • El Projecte dels Escacs a l’Escola es pot compaginar amb el Chess in English
  • Habilitats lingüístiques, Pensament crític, Comprensió lectora, Maduresa intel·lectual, Paciència, Raonament lògic, Presa de decisions, Acceptació dels propis errors, Orientació  Espacial, Honestedat, Càlcul mental, Atenció, Empatia i molts altres.

El Departament s’encarregarà de la Formació del professorat amb la dotació del material necessari.

Els materials són força interessants ja que la persona que intervé en ells i ha ajudat a crear-los és la millor jugadora d’escacs del món: La Judit Polgar.

A les 12.30h es va fer la presentació del Programa SI! Salut Integral, adreçat als centres d’educació Infantil i Primària, i pilot, a educació secundària.

Aquest Programa promou la Salut i la Prevenció de les malalties , impulsat pel doctor Fuster, creador de la Fundació SHE (Science, Health and Education) i juntament amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament adreçat als escolars d’entre 3 i 16 anys i  a les seves famílies.

Els objectius del programa són els següents.

• Adquisició d’hàbits d’alimentació saludable.
  • Pràctica d’activitat física.
  • Coneixement del funcionament dels cos i del cor.
  • Desenvolupament de les competències emocionals.

Els dinamitzadors de cada escola reben cada any 11 correus pautats i on es gestionen els passos a seguir i el com seguir-los.

Tots els continguts parteixen del Curriculum escolar.

La fundació Alícia, d’en Ferran Adrià col.laboren amb Receptes, molt saludables e interessants.

També hi ha el web del Programa (Programa de Salut integral SI) on es pengen activitats per compartir i on hi ha molts recursos organitzats.

Hi haurà una formació de 30 hores i una futura trobada pels dinamitzadors. Els mestres als 3 anys de treballar aquest programa reben el Certificat d’Innovadors.

Aquest programa ofereix suport, formació i materials per a la direcció de l’escola, el professorat (dinamitzadors), les famílies i els alumnes.

Hi haurà el full de sol.licitud fins als 19 de Maig de 2018.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *