El dia 14 d’Abril de 2018 es va fer una jornada de treball a l’espai CEIER de Verdú.
Els punts que es van tractar van ser els següents:
-Presentació de l’Espai CEIER de Verdú i la seva seu de l’arxiu de l’escola rural, on es crearà en un futur un centre d’investigació i recerca de l’escola rural.
-Treballar des del SERC un Erasmus +sobre la temàtica de l’Escola Rural. Com a secretariat s’està treballant en aquest moment amb 400 enquestes sobre les competències i els sabers dels Mestres de les Escoles Rurals.
-Presentació per part de l’ICE d’un Simposi el 23 i 24 de Novembre tant d’escola com de ZER, com d’aula . El Simposi es durà a terme amb tots els Projectes que arribin i s’ajuntaran per diferents temàtiques. Hi haurà un temps de 20mn per exposició de cada projecte.
-Projecte d’aula de 5è i 6è – Com fem que els alumnes s’enfrontin amb situacions de la vida real. A partir d’una bústia on els alumnes fiquen problemes, suggeriments… es fan propostes per a solucionar-los.
Per arribar a les solucions es fan servir molts coneixements matemàtics i de llenguatge.
– Projecte presentat per l’Escola Estany:
Fer una revista pel poble gestionada per nosaltres mateixos: gestió, redacció, publicitat, tipologies textuals, cartes a les entitats, exposició oral, pressupost revista, entrevistes gravades i posades al web de l’escola.
– Dissenyem la classe dels grans, Escola Borredà, Assumpta Duran:
La idea parteix dels nens, com volen que sigui la seva classe , es fa una rotllana amb cadires i es debaten totes les aportacions dels nens.
Es compten les rajoles, es fa la representació a escala, es calcula les superfícies, es treballa la geometria, es prenen decisions i amb el treball de llengua oral es valora els acords que s’han complert.
– Es parla de les properes trobades al proper curs i la primera ja queda convocada novament a l’espai CEIER per la tardor, al començar el curs.
A l’acabar la reunió i abans d’anar a dinar es va fer una visita a l’antiga escola Tomàs Pellissó on el Senyor Joan Lluís Tous ens va fer la presentació.
Aquesta escola s’ha distribuït amb dues parts, donat que constava de dues classes, la primera museu-escola i la segona museu-biblioteca de tots els llibres antics i llegats de que disposa CEIER.