Ensenyament uneix la ciència i l’esport a les escoles

Ensenyament uneix la ciència i l’esport a les escoles amb tennis taula i amb robots.

Tennis taula

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat va presentar el dimarts 24 d’Abril dos projectes amb la voluntat d’integrar la ciència i l’esport a través de noves tecnologies i de l’activitat saludable.

El Departament va presentar un programa per impulsar el tennis de taula a 16 centres educatius de Lleida i una altra iniciativa basada en la robòtica que es desenvoluparà en totes les ZERs de la província.

És un pla pilot impulsat per la Federació de Tennis Taula, la Diputació, el Departament d’Ensenyament i les escoles.

S’han de definir bé els objectius i està adreçat als mestres d’ Educació Física.

El lema que es segueix amb aquest esport és:

“Servim amb valors i juguem net”

Les escoles que l’han iniciat, ho han fet de forma curricular i ho han inclòs a la programació anual del centre.

Aquest curs hi ha 5 comarques que ho treballen , 14 centres i 1 d’Ed. Especial, en total 334 alumnes. Cada any, però s’anirà ampliant més comarques.

En què ens afavoreix el Tennis Taula:

-Millora la qualitat de vida dels infants

-Crea hàbits de pràctica saludable

-Millora l’autoestima

-És l’esport més complert que hi ha, no tots els esports aporten tant com ell.

-Ens aporta molt humana i col.lectivament, per tant és molt positiu.

-Respecte cap a l’adversari.

-Demana molt rigor a nivell personal , ser molt constant i una superació del dia a dia.

-Implica els nens amb molts aspectes.

-La manera de jugar i comportar-se va passant de generació en generació

-Aquest esforç que reverteix en el tennis taula, també ho reverteix en altres coses.

Robòtica a les ZERs

El Departament d’Ensenyament juntament amb altres entitats de la ciutat de Lleida , Ajuntament i Diputació volen fomentar la Robòtica a l’Escola Rural, ja que cada vegada aquesta innovació està més present en els nostres dies, cada vegada ens envolta més la tecnologia i com que agrada molt als nens, també s’ha d’aprofitar.

Hi haurà una formació curricular, una formació del professorat importantíssima  i una dotació de material amb una  distribució equitativa a totes les ZERs.

També gràcies al  Fons Europeu, cada vegada més present:

“Invertir en Educació és invertir en el Futur”.

La formació estarà oberta a tothom.

Els robots són de la marca Edison i són molt resistents, tenen peces com les de Lego, compatibles amb ells, amb gomes i cordes per engranatges.

Hi haurà un Kit normal i un Kit d’ampliació.

En els robots hi ha sensors de so, sensors d’infrarrojos, i pels petits hi ha codis de barres.

Hi ha d’haver un compromís de cada ZER en la formació personal.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *