XIV Gimcana Lingüística de l’Urgell

Els sis instituts de la comarca de l’Urgell, INS Alfons Costafreda, INS Manuel de Pedrolo, Vedruna Tàrrega, Escola Pia, Institut Lo Pla d’Urgell i l’Institut Ribera del Sió van participar el passat dijous 26 d’abril en una nova edició de la gimcana lingüística a l’Urgell, concretament la catorzena.

Aquesta gimcana va adreçada a l’alumnat de 2n d’ESO i consisteix en diferents proves de domini de la llengua catalana, com ara, barbarismes, comarcalades, paraules compostes, etc. Cada centre té un equip de quatre persones que els representa i que és el que concursa i competeix amb els equips dels altres centres.

El marcador va estar força igualat durant tot el concurs, fins hi tot va caldre un desempat  final entre els instituts Lo Pla d’Urgell i Alfons Costafreda, quedant aquest últim guanyador d’aquesta XIV edició.

És una activitat que s’emmarca dins de les activitats del Programa Comarcal de Suport a l’Educació, i està organitzada pel Consell comarcal de l’Urgell, el Consorci per a la Normalització Lingüística i el Servei Educatiu de l’Urgell amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tàrrega.

La gimcana va ser conduïda per Carles Gómez, periodista i cantant del grup Lexu’s, que a més a més, va fer participar a l’alumnat de la sala que acompanyava i animava als seus equips corresponents.

Els/les premiats/des d’aquesta edició van rebre un llibre gentilesa de Llibreria Estel i entrades per al concert de Zoo, que tindrà lloc a la Festa Jove de l’Urgell, Maldà el 16 de juny.

La nostra enhorabona a tots els centres, doncs ho van fer tots francament bé.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *