La masia Miró

Maria Solé TarridaTítol:          EL POTENCIAMENT DE LA MASIA MIRÓ A TRAVÉS DE L’ELABORACIÓ D’UNES ACTIVITATS TURÍSTIQUES
Autor/a:     Maria Solé Tarrida
Tutor/a:      Montserrat Duch Cartaña
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Turisme
Centre:       C Aura
Localitat:   La Canonja

Objectius:
  1. Investigar la vida al complert de Joan Miró.
  2. Portar a terme unes activitats sobre la Masia Miró.
  3. Promocionar aquestes activitats a través de la creació d’una campanya publicitària.
  4. Esbrinar com es pot dur a terme una campanya publicitària el més econòmica possible.
  5. Presentar el projecte a la Fundació Mas Miró per potenciar la història de l’artista durant les seves estades a Mont-roig i per reforçar el coneixement mundial de l’artista
Hipòtesi:

Per augmentar el turisme de la zona de Mont-roig del Camp i perquè la gent es comenci a interessar pel cèlebre Joan Miró, es podrien dur a terme unes activitats turístiques organitzades en packs i entrades focalitzades en l’artista, en les que es potenciés l’art i l’esport.

El procés:

Des de l’obertura al públic de la Masia Miró, situada al poble de Mont-roig del Camp, a la comarca del Baix Camp, s’ha pogut experimentar que no ha tingut un gran impacte en el turisme de la zona. Si que és veritat que no porta massa temps oberta al públic, però per ajudar a augmentar l’interès del turisme en el cèlebre artista català del segle XX Joan Miró, conegut arreu del món, he volgut portar a terme un seguit d’activitats turístiques centrades en les seves estades al poble de Mont-roig.
Una vegada vaig haver visitat la Masia Miró i la Fundació Joan Miró de Barcelona, vaig començar a dissenyar un seguit d’activitats les quals, més tard, serien organitzades en packs i entrades. Cadascuna de les activitats, tan les entrades com els packs, van dirigides a un públic diferent. Quan van ser finalitzades, vaig pensar que perquè la gent les conegués, portaria a terme una campanya publicitària relativament econòmica, que no em portés massa despeses en un principi.
Així doncs, vaig investigar com poder elaborar una campanya publicitària econòmica i, finalment, els elements que vaig triar i vaig portar a la realitat van ser: tres tríptics, un logotip i una pàgina web.
Com que el meu treball està molt focalitzat en els gustos del públic, en aquest cas del turisme, vaig creure que ell també hauria de participar en l’elecció de “com li agradaria que fos una campanya publicitària”. Per això, a través d’una enquesta electrònica, vaig elaborar diverses preguntes relacionades amb Joan Miró, com ara: “quin és el color que t’agrada més per un logotip dels colors principals que utilitzava Miró?” o “quin és el quadre que t’agrada més de l’artista?”.
Vaig enviar l’enquesta per diferents plataformes digitals, WhatsApp i GMail, vaig posar una data límit de tancament i, quan va arribar el dia, vaig tancar l’enquesta. Així, amb la informació recopilada, vaig dissenyar tota la campanya i, al cap d’un temps, va estar tot finalitzat.

Conclusions:

He investigat amb profunditat, a través de les cerques per internet i de les visites a la Fundació Mas Miró, de Mont-roig del Camp, i a la Fundació Joan Miró, de Barcelona, qui fou Joan Miró i, en concret, la vida que va portar mentre visqué a la seva apreciada Masia. Gràcies a l’ajuda i la informació que em van proporcionar, vaig poder començar a desenvolupar el meu treball de recerca i va ser quan vaig decidir que em centraria en el turisme.
Vaig voler potenciar la Masia Miró a través d’unes activitats turístiques, organitzades en dos packs i dues entrades. Per promocionar-les, vaig desenvolupar una campanya publicitària, però abans d’això, vaig documentar-me sobre les eines més econòmiques per a promocionar allò que realment volia. Finalment, vaig descobrir que les més adients pel nostre cas són: el logotip, confeccionat amb l’ajuda d’enquestes electròniques, els tríptics i la pàgina web. Tota aquesta part de l’elaboració de la campanya ha estat la part més complexa del treball, ja que em va comportar molt de temps recopilar tota la informació de les enquestes.
El meu objectiu final el qual anomeno “hipotètic” és el següent: presentar el projecte a la Fundació Mas Miró per potenciar la història de l’artista durant les seves estades a Mont-roig i per reforçar el coneixement mundial de l’artista. L’anomeno “hipotètic” perquè encara que no s’ha pogut portar a terme a causa del temps, volem que en un futur es pugui complir o, com a mínim, que es tingui en consideració.
Tot i això, m’he sentit molt satisfetes d’haver fet arribar la meva idea i l’existència de la Masia Miró a tanta gent gràcies al meu treball.

Bibliografia:
  • . Historia universal del arte. SARPE
Llocs Web:
Presentació:
Fotos:

 

Foto 1.- Mas Miró
Foto 2.- La Masia (quadre)
Foto 3.- Recerca a la Fundació Joan Miró
Foto 4.- Excursió al poble de Mont-roig