Idees i recursos per a abordar els conflictes bèl·lics a l’aula

L’escalada bèl·lica a l’est d’Europa pot semblar un conflicte llunyà, però no ho és tant quan als nostres centres educatius hi ha nens i nenes d’origen rus o ucraïnès. S’estima que a Espanya hi resideixen unes 112.000 persones provinents d’Ucraïna i unes 80.000 de Rússia. Comparteixen cultura, tradicions i moltes paraules, entre elles la paraula “pau”La geopolítica internacional els està enfrontant, però això no ha de traslladar-se a les aules.

Us presentem un recull de recursos i idees que us poden ajudar a l’hora d’apropar aquesta temàtica amb el vostre alumnat:

    • Reconeixement d’emocions i necessitats: 36 cartes d’emocions i 36 cartes de necessitats. Recurs elaborat pel Departament d’Educació (2020) amb col·laboració de la il·lustradora Gracia Lleó i l’experta en pràctiques restauratives Mònica Albertí, ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de ludificació en l’educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres.