Ласкаво просимо до школи/ Benvinguts a l’escola

Refugiats ucraïnesos comencen a arribar al Baix Empordà, ja que algunes famílies tenen vincles amb residents a les nostres poblacions. La majoria són dones amb infants petits i adolescents en edat d’escolarització i a qui el curs els ha quedat sobtadament interromput per la guerra al seu país.

A tots aquests infants, i a les seves famílies, els volem donar la Benvinguda a l’escola/ Ласкаво просимо до школи i, a la vegada, donar-los suport en aquests moments tan difícils de gestionar.

El Servei Educatiu del Baix Empordà us ofereix un seguit de recursos, que us poden ser d’ajuda si sou una escola acollidora d’alumnes ucraïnesos:

Si els vostres alumnes només parlen rus:

També ens recomanen la lectura de la Janne Teller (alumnes de CS i ESO) “I si estiguéssim en guerra” (Editorial Comanegra), per posar-se a la pell del que està vivint el poble ucraïnès. Veure com els combats, l’escassetat, el racionament, els bombardejos.., arriben a la teva ciutat, és colpidor. Alguns aconseguiran exiliar-se i esdevenir  refugiats en un altre país que els acull, però que no els entén perquè parlen una altra llengua. Com ens sentiríem nosaltres? Què podem fer perquè aquest canvi no sigui tan dur?

Esperem que aquesta guerra s’acabi el més aviat possible i que el poble ucraïnès pugui refer la seva vida.