Butlletí informatiu abril 2023

DESTAQUEM
Convocatòria Programes Innovació

Consulteu les condicions, destinataris i altra informació»

Termini presentació sol·licituds fins al 15 de maig de 2023

Programa experimental FAIG. Convocatòria oberta

FAIG (Fent per aprendre, imaginant globalment), impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües, a través del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE).

🗓 Termini presentació sol·licituds: divendres 21 d’abril de 2023. | ℹ Més informació

Jornades de presentació dels programes d’Innovació de FP

X Jocs florals de Catalunya

Recordatori participació als X Jocs Florals Escolars de Catalunya.

📅 Data límit entrega treballs: 20 d’abril de 2023 | Formulari treballs

US POT INTERESSAR

Propostes educatives en l’Any Joan Oró

Propostes educatives en el programa Joan Oró pel 2023 amb motiu del centenari del naixement del bioquímic lleidatà.

ℹ Més informació

Nou recurs educatiu sobre poesia

Nou recurs educatiu d’Òmnium Cultural Segarra-Urgell en format digital: la web “ARRELS POÈTIQUES DE LA SEGARRA I L’URGELL”, amb la finalitat de mostrar i oferir propostes per treballar l’obra dels nostres poetes i poetesses.

📌L’exposició que dona a conèixer el recurs, es podrà visitar fins al 2 de maig en horari d’obertura del museu, si algun grup (docents i/o alumnat) està interessat a fer una visita comentada ho pot demanar al Museu (973 533917)

Cúpula Gustum

Els dies 17, 18 i 19 de maig de 2023, l’alumnat de 3r fins a 6è de primària dels centres educatius de la Segarra, podran gaudir de la Cúpula Gustum.

Interessats contactar amb crp-segarra@xtec.cat | Les reserves es realitzaran per ordre d’arribada dels correus electrònics I Disponible per al préstec la maleta de jocs col·lectius del projecte Gustum.

Espais Naturals de Ponent

Els Espais Naturals de Ponent gaudeixen d’un nou recurs: ‘Els enigmes d’en Pius’, sis rutes d’orientació col·locades en diferents espais naturals i dirigides al públic familiar.

ℹ Més informació

Propostes per Sant Jordi

Des del CRP de la Segarra, hem seleccionat alguns recursos i notícies per si us poden anar bé i emplenar la diada de Sant Jordi de cultura i activitats.🌹📚

Nodes d’educació literària

Té l’objectiu de crear un espai dinàmic de comunicació transversal. Hi trobareu recursos diversos i hi podreu compartir activitats, projectes, experiències d’aula, recomanacions literàries i novetats editorials, etc.

Guia Montech mestres de primària

El projecte MonTech promou la inclusió social i l’equitat en escoles multiculturals d’arreu d’Europa a través d’activitats motivadores i innovadores, basades en un nou enfocament que fusiona el mètode Montessori amb experiències d’aprenentatge maker.

Descàrrega la guia: Aprendre i ensenyar tecnologies creatives amb un enfocament Montessori | ℹ Més informació

PLANTILLA DIGITAL PER PROGRAMAR SITUACIONS D’APRENENTATGE

Recurs presentat a la quarta sessió de la Xarxa de Competències de Lleida, pel company Toni Ortiz del CRP de l’Urgell:

SA d’infantil SA de primària SA d’ESO

Recursos per treballar el pensament crític

Des de l’Escola de Cultura de Pau, ens comparteixen una pàgina web amb recursos per a treballar el pensament crític.

CONCURSOS I PREMIS

Premi “Què és per a tu Europa?”

Premi al foment dels valors europeus en els joves a través de la fotografia, el vídeo i projectes artístics innovadors.

Més informació    📅 Termini: fins al 5 de maig de 2023

16a edició Concurs Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya.

Amplien la data per presentar treballs fins al 30 d’abril!

🗓Data límit:  30 d’abril de 2023   |  Repte: Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats |  ℹ Més informació

Premi al Talent Transformador

🗓La data límit per presentar els treballs és el dia 15 de maig de 2023

📄Bases |  🖊Inscripció  |🔗Més informació

XV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE23)

🗓 DATA: dissabte 20 de maig de 2023  ⏰ HORA: 9.00 h a 17:30 h

Límit per enviar propostes per a ponències, tallers i/o fira: abans del 16 d’abril a les 24 h.

ℹ Mes informació

MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.