Propostes educatives en l’Any Joan Oró

Dins de les accions endegades amb motiu del centenari del naixement de Joan Oró, un equip format per professorat de centres docents lleidatans, coordinat pels serveis educatius del Departament d’Educació, ha treballat en el disseny i recopilació d’activitats dirigides a fomentar les activitats d’indagació científica entre l’alumnat. El resultat és un banc de recursos que ens ofereixen en forma de lloc web. Hi podeu accedir a través d’aquest enllaç

Totes les activitats tenen un vincle directe o indirecte amb els treballs que Joan Oró va realitzar o impulsar, tant des d’una vessant científica com divulgadora, o bé proposen estudiar dades biogràfiques del doctor Oró que ajudin a comprendre fins a quin punt la intel·ligència, la curiositat, la imaginació i l’esforç poden arribar a suplir la manca de recursos. Es tracta de propostes didàctiques amb el format de reptes, molts dels quals requeriran l’aplicació d’una visió integrada de les diverses matèries científiques. D’aquestes propostes en poden sortir activitats d’aula, treballs de recerca o projectes de centres.

Els materials estan adreçats tant a docents com a alumnes de totes les edats (infantil, primària, secundària i batxillerat, així com els cicles de formació professional).

Per un altre costat, la mostra de ciència divulgativa que enguany arriba a la seva XVI edició CIÈNCIA AL CARRER, també posarà especial èmfasi en la figura d’Oró, així doncs els centres que hagin treballat els reptes proposats a la web missiojoanoro i/o altres, podran presentar-los en aquesta fira, que es celebrarà el dissabte 27 de maig de 10:30 a 13:30 h en modalitat presencial als Camps Elisis de Lleida.

A la vegada, per donar a conèixer i aprofundir més a fons sobre algunes de les propostes de la web: missiojoanoro, es realitzarà també una formació-taller adreçada a docents de primària i secundària, en format presencial a Lleida. Podeu consultar el detall de l’activitat a:

➡6004010506 Banc de recursos per aplicar a l’aula: Missió Joan Oró | Del 19/4/2023 al 25/5/2023 (20 hores – 5 sessions)

📅 Inscripció fins al 19 d’abril  |📍 INS Guindàvols | c. Eugeni d’Ors, s/n (Lleida)

També es poden consultar altres recursos, activitats, conferències, exposicions, etc, amb motiu de la commemoració de l’Any Joan Oró en l’espai web que el Departament de Recerca i Universitat ha dedicat al bioquímic lleidatà, i/o a la web de la fundació Joan Oró https://www.fundaciojoanoro.org/