L’Hort de l’escola Can Clos

L’escola Can Clos, des de l’any 1980/81 duu a terme un Projecte, que comprèn la utilització d’un Hort i d’una Aula de Ciències, com a recurs pedagògic i eina d’aprenentatge.

Aquest projecte que actualment forma part del programa Escoles + Sostenibles (abans Agenda 21 Escolar)  va néixer arrel de constatar la necessitat de donar a l’alumnat del centre uns elements d’aprenentatge més vivencials i  integrats en el seu entorn.

El projecte dóna la possibilitat de vertebrar en el camp de les Ciències i el Medi les activitats curriculars que es realitzen dins i fora de l’aula.  Així,  l’espai de l’hort de l’escola permet treballar en un ambient molt favorable les diferents àrees, alhora que s’utilitza com un instrument de suport per al desenvolupament de part del currículum.

Aquest curs tenen com a novetat  un hivernacle. Com ja sabeu, els hivernacles són una estructura tancada, coberta amb materials transparents, que permeten conrear-hi plantes  en millors condicions. L’alumnat de Cicle Superior ha estat l´encarregat de  dissenyar-lo,  de buscar el lloc on posar-lo i de construir-lo.

L’escola Can Clos vol donar a conèixer aquest projecte i ofereix aquest recurs pedagògic i eina d’aprenentatge a altres escoles de Barcelona. Podeu trobar més informació a la seva pàgina web: www.canclos.cat

La visita  pedagògica a l’hort  és guiada per una mestra de l’escola i s’ha previst que l’alumnat d’Infantil i Cicle Inicial tingui un dossier de treball.

Per tal d’organitzar la visita didàctica, els centres interessats poden contactar directament amb l’escola al telèfon 933 326 145 o bé per correu electrònic: a8001674@xtec.cat