El proper dijous 23 de febrer de 2023 a les 17.30 h se celebrarà l’acte de presentació de l’Estratègia d’impuls a l’educació matemàtica dins del marc del nou projecte CREAMAT, a la sala d’actes del Cesire (Av. Drassanes, 10. Barcelona).
Per encàrrec de la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües des del Creamat es crearan els Nodes d’Impuls Matemàtic (NIM) , espais de trobada de mestres i professorat per treballar des dels centres educatius per la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques. Amb la finalitat que aquests NIM han d’estar vinculats al territori a través dels Serveis Educatius de cada Servei Territorial i del teixit associatiu que ja fa anys que treballa en aquesta línia: la Federació d’Ensenyants de Matemàtiques (Feemcat) i la Societat Catalana de Matemàtiques. I amb l’objectiu també de treballar de manera coordinada amb les universitats a través dels ICE i dels departaments de didàctiques específiques.
L’acte començarà amb una taula rodona: “Per una educació matemàtica de qualitat i per a tothom” , i es comptarà amb la participació de docents que treballen a la formació inicial o permanent, a les universitats, a l’aula, que formen part de les associacions d’ensenyants de Matemàtiques de Catalunya, que treballen als centres de recursos…
- Modera:
- Oriol Busquets. Professor de matemàtiques. Inspecció d’Educació. Actualment, jubilat.
- Participen:
- Meritxell Margalef. CRP Sants – Montjuïc.
- Laura Gris. Mestra de l’escola SEAT. BCN.
- Jordi Font. Professor didàctica UB. Director de l’INS Baix a Mar. Vilanova.
- Manel Martínez. Docent de secundària. Junta de FEEMCAT.
Seguidament adreçarà unes paraules el Sr. Joan Cuevas , Director General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües.
A continuació es presentaran les línies de treball que s’impulsaran el proper curs des del CESIRE-CREAMAT i s’acabarà amb una conferència a càrrec de l’Anton Aubanell i en Joan Jareño: “Idees essencials per ajudar a l’aprenentatge de les matemàtiques”
Estem segurs que serà una jornada interessant que ens permetrà reflexionar plegats al voltant de l’educació matemàtica a Catalunya.