Tertulia

Reflexionem al voltant de l’ús i abús de les pantalles que fan els i les nostres infants

La xerrada sorgeix arran de les inquietuds del professorat de la comunitat educativa de l’escola Cavall Bernat, respecte a l’ús i abús de pantalles. L’escola forma part de la Comissió d’Abús de Pantalles. Una comissió, aquesta, sorgida en el si de la Xarxa d’Adolescència.

La tertúlia-xerrada està dirigida a les famílies de l’escola.

Alguns dels objectius de la tertúlia-xerrada:
  • Reflexionar conjuntament sobre l’ús adult que fem de les pantalles, sobre la regulació que fem al respecte.
  • – Ajudar-les a prendre consciència del nostre paper, com a persones adultes referents-guia dels infants.
  • – Fer-los adonar del potencial de la comunicació per prevenir l’addicció a les pantalles.
  • – Acompanyar i facilitar orientacions per a la modificació d’hàbits i conductes nocives en relació amb l’ús de pantalles.
  • – Fer-los adonar de la importància dels límits. Informar-los sobre els controls parentals.
  • – Compartir, entre les famílies i amb les persones expertes (Carme i Susana, Educadores socials del CSS, Maria, treballadora social del CSMIJ) inquietuds, interrogants, preocupacions, conflictes relacionats amb el tema, coneixements i maneres de respondre al respecte.
La tertúlia-xerrada ens permetrà també, a les persones de la comissió, saber de les seves inquietuds fonamentals, dels seus interrogants, dels conflictes que han d’afrontar i per als que no tenen respostes adequades. Més endavant -potser el curs vinent- es podrà plantejar algun taller relacionat amb el tema.
També pretenem construir un model de tertúlia-xerrada-taller que en el futur sigui generalitzable a altres centres i, fins i tot, a altres contextos.