Sessió inaugural. Curs 2015 – 2016

El dia 8 de setembre al matí es va celebrar a l’auditori de les Cotxeres de Sants l’acte d’inauguració del curs 2015 – 2016.

Va donar la benvinguda el Conseller d’educació del districte, el Sr. Joan Sanromà, que va recordar la seva experiència recent com a professor de l’Institut Lluís Vives i va animar a tots els docents a la dedicació a la seva tasca malgrat les circumstàncies existents. Posteriorment es va acomiadar l’anterior equip  d’inspectors, format pels Srs. Josep Maria Padrol, Francesc Colomé i Joan Ignasi Barios, i es va presentar el nou, compost per les Sres. Montserrat Corrius, Núria Martín, Neus Escoda i Dolors Martínez i el Sr. Albert Grau. El Sr. Ignasi Llompart continua com a inspector en la nostra zona.

Posteriorment es va presentar el Pla de formació de la zona  i es van comentar quines activitats es realizaran durant aquest curs posant l’accent en les novetats.

A continuació el Sr. Manel Blasco, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona va fer un balanç del primer curs d’implementació del Pla de treball per a l’Èxit escolar al districte.

Després va tenir lloc la conferència inaugural a càrrec dels components del Grup de Rercerca Història de Sants, Hostafrancs i la Bordeta sobre el tema “Les escoles fins el 1939 a Sants, Hostafrancs i la Bordeta. Llums i foscors”.  Els conferenciants són autors del llibre del mateix títol, que van comentar que és una eina bàsica per conèixer una important etapa de l’educació en el nostre districte. Aquest llibre es va entregar als directors i directores dels centres assistents i es farà arribar a la resta per cortesia del Districte.

A la part final es va presentar el contingut de la “Memòria anual del curs 2014-15 de la Comissió de prevenció de l’absentisme i de l’abandonament escolar prematur del districte. Protocols i documents de treball “ a càrrec de  la Comissió. Van fer la presentació el Sr. Josep Maria Padrol i la Sra Marta Capdevila.