Sessió inaugural. Curs 2014 – 2015

El dia 9 de setembre va tenir lloc al centre cultural Albareda la sessió inaugural d’aquest curs, a la que van assistir un centenar de persones, entre docents del nostre districte i personalitats del món educatiu.

Van donar la benvinguda el Sr. Manel Blasco, gerent del Consorci d’educació de Barcelona i la Sra. Núria Izquierdo, consellera d’educació del nostre districte.

El Sr. Blasco va presentar els principals eixos del Pla de Treball per a l’Èxit Escolar que s’impulsarà durant l’actual curs i que millorarà la qualitat de l’ensenyament.

Després va tenir lloc la conferència “Pràctiques docents eficaces” a càrrec del professor de la Universitat de Barcelona Enric Prats. El doctor Prats es va centrar en la presentació dels estudis que tracten dades sobre el món de l’ensenyament com PISA i TALIS i en va fer una anàlisi crítica. També va parlar de les diferents metodologies que utilitzen els docents a les seves aules, de l’ús de les TIC, de l’avaluació i de l’impacte que tenen les retallades en la qualitat de l’educació,. La seva conferència va generar moltes preguntes per part de les persones assistents.

A continuació hi va haver una intervenció del Regidor del Districte, Sr. Jordi Martí, que va parlar sobre el Pla de Treball per a l’Èxit Escolar i va animar a la seva participació.

Posteriorment es va presentar el Pla de Formació de Zona d’aquest curs i, per acabar la sessió,  el Sr. Josep Maria Padrol, Inspector de la zona educativa, va presentar el contingut general de la memòria anual del curs 2013-14 de la Comissió de la Prevenció de l’absentisme i de l’abandonament escolar escolar prematur del districte i les línies de treball de futur a càrrec de la Comissió.