Presentació del llibre “Guixos inquiets”

El dia 10 de desembre es va presentar a la sala d’actes de  les Cotxeres de  Sants el llibre  “Guixos inquiets. La renovació pedagògica a finals dels anys seixanta a Sants, Hostafrancs i la Bordeta”. El llibre és obra de les docents Assumpta Sogas i Anna Ma Torrent i ha estat editat pel Secretariat d’Entitats. Pertany a la col·lecció Riera de Magòria.

L’acte va ser presentat per Eulàlia Espinàs, de l’equip editor i Lluïsa Erill, del Secretariat. La sociòloga Marina Subirats, molt vinculada al nostre districte durant anys, va fer una introducció on va situar el contingut del  llibre en el seu context històric i social i el va definir com a “estudi necessari” per les seves conclusions.Les autores van comentar quins criteris havien seguit per seleccionar les escoles que apareixen en el llibre: Barrufet, Institució Montserrat, Lavínia, Liceu Sant Jordi, Magòria, Proa i Sant Medir. Eren escoles que en aquella etapa final del franquisme feien ensenyament en català, eren laiques , portarven a terme la coeducació de nenes i nens i es preocupaven per la revovació pedagògica. Estaven vinculades a moviments com Rosa Sensat i el CEPEPC.

Van comentar el procés  d’elaboració del llibre i com la població de Sants hi ha col·laborat en l’aportació de fotografies i altres materials.

A l’acte hi van assistir un centenar de persones, la majoria veïnes i veïns que havien estudiat en aquestes escoles i també molts docents de les mateixes.