Aula d’acollida

Enguany, dins del seminari d’acompanyament dels tutors i tutores d’aula d’acollida, un dels objectius que ens hem plantejat és treballar L’Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ).

Es tracta d’un enfocament del procés d’ensenyament-aprenentatge on es desenvolupen aspectes rellevants del joc amb la incorporació d’elements dissenyats pels educadors per a potenciar l’aprenentatge, en el nostre cas la llengua. S’activa la memòria i la presa de decisions. Es canvia el context d’aprenentatge afavorint les relacions socials. Es generen oportunitats d’aprenentatge contínuament. Les persones que hi juguen avancen en les dinàmiques del joc evidenciant unes habilitats, coneixements i competències tot mostrant l’abast dels objectius d’aprenentatge.

A diferència de la ludificació o gamificació (adaptació del terme anglès gamification) que promou una sèrie d’activitats o tasques que es viuran com un joc.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>