La família, la millor escola ASPB

Els propers dies 21 i 28 de març tindrà lloc la nova edició de la formació del programa d’habilitats familiars, ‘La família, la millor escola’ de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB).

La formació és gratuïta i està adreçada a professionals que treballen amb famílies de nens i nenes de 2 a 17 anys de manera habitual a la ciutat de Barcelona. Els objectius de la formació són:

• Millorar les competències de criança i habilitats de les famílies.
  • Aconseguir que les famílies s’impliquin eficaçment en la construcció d’una dinàmica familiar positiva.
  • Promoure el desenvolupament de models familiars que ofereixen benestar als nens i nenes i faciliten positivament el seu creixement integral.

L’aplicació del Programa d’habilitats familiars genera uns efectes positius sobre el benestar de les famílies, alhora que permet superar les barreres socials de partida.

La metodologia d’actuació del programa és cooperativa entre iguals, basada en l’experiència i participativa. El programa s’estructura en diversos continguts a desenvolupar entre 9 i 11 sessions, d’una durada aproximada de dues hores. Les sessions i activitats proposades s’han dissenyat per ser dutes a terme en grups d’aproximadament 12 participants.

Aquesta formació no inclou l’entrenament del/de les professionals participants en l’aprenentatge de conducció de grups ni el desenvolupament del programa de forma individual. Es tracta d’una formació destinada a explicar la metodologia grupal del programa i, seria molt important, que els i les professionals participants puguin aplicar posteriorment el programa en grups de famílies.

La formació té una durada de 10 h desplegades en dues sessions de 5 h cadascuna.

La data de la pròxima edició és la següent:

• 21 de març de 2023 (9:30h – 14:30 h) – Presencial
  • 28 de març de 2023 (9:30h – 14:30 h) – Presencial
El lloc de realització serà el Centre Cívic Torre Llobeta c/Santa Fe, 2. 08031 Barcelona.
Per tal de poder assistir-hi és necessari omplir el formulari d’inscripció en AQUEST enllaç.

Donada  l’alta demanda en edicions anteriors i el límit en el nombre de places, preguem compromís en l’assistència del 100% de la formació.  En cas contrari, preguem que ens ho notifiqueu al més aviat possible. En cas de no notificar-ho amb suficient temps, dona dret als organitzadors/es a desestimar la inscripció a futures edicions de la formació.

Per a més informació sobre el Programa d’habilitats familiars, poden consultar el següent enllaç:

La família la millor escola

La família la millor escola / www.aspb.cat