Conferència del Dia de la Ciència

El dia 19 de novembre va tenir lloc la conferència La ciència, la societat i el paper de la premsa a càrrec del doctor en Física i professor de la UPC Andrés Aragoneses, organitzada pel Departament d ‘Ensenyament i la Fundació Institució Catalana de Suport a la recerca, en el marc de la Setmana de la Ciència
La conferència es va celebrar a l’institut Emperador Carles i a més de l’alumnat d’aquest centre hi van assistir també dels centres Anna Ravell, Joan Pelegrí i Proa. En total hi havia uns 220 alumnes de 4rt d’ESO i 1er. de Batxillerat.

El conferenciant va parlar de la relació que existeix entre els mitjans de comunicació i la ciència. No sempre les informacions científiques es divulguen de manera rigorosa i sovint es cau en la superficialitat, banalització i fins i tot la falsificació dels fets científics. Per demostrar-ho va presentar diferents fragments de programes de televisió, o retalls de premsa on es fa evident aquesta manipulació per part de la premsa. També va mencionar les nombroses fal·làcies que existeixen al voltant de fenòmens pseudocientífics, com l’horòscop o els efectes placebo d’alguns tractaments mèdics. Finalment va comentar alguns aspectes significatius de la tasca professional dels científics.
L’alumnat li va plantejar nombroses preguntes sobre diferents temes a les quals el doctor Aragonés va donar resposta de manera molt eficient.