Conferència del Dia de la Ciència a les escoles

El dia 20 de Novembre va tenir lloc a l’institut Emperador Carles la conferència “De protistes unicel·lulars a animals pluricel·lulars: un viatge al passat més fosc de totes les formes animals actuals”, a càrrec del doctor en Biologia i professor d ‘investigació de l’ICREA  Iñaki Ruiz Trillo.

La conferència estava organitzada pel Departament d’Ensenyament i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Hi van assistir alumnat i professorat de secundària dels centres Emperador Carles, Joan Coromines i Proa.
El conferenciant es va centrar en el procés que va portar als éssers unicel·lulars a convertir-se en animals multicel·lulars i que coneixem una mica més gràcies a les noves tecnologies de seqüenciació. També ens va presentar quins són els organismes unicel·lulars més propers als animals i què ens diuen els seus genomes. Un cop acabada  va respondre les preguntes que li va plantejar l’alumnat.