Conferència del Dia de la Ciència – 2015

El dia 18 de novembre va tenir lloc la conferència Darwin, Indiana Jones i un científic a l’Àfrica: a la recerca dels nostres orígens a càrrec de Jordi Serrallonga Atset, professor consultor de la Universitat Oberta de Catalunya i director d’HOMINID Grup d’Orígens Humans, organitzada pel Departament d’Ensenyament i la Fundació Institució Catalana de Suport a la recerca, en el marc de la Setmana de la Ciència.

La conferència es va celebrar a l’institut Emperador Carles i a més de l’alumnat d’aquest centre hi van assistir també dels centres Joan Coromines i Verge de les Neus de Santa Coloma de Gramenet. En total hi havia uns 200 alumnes de 4rt d’ESO i 1er. de Batxillerat.El conferenciant es va centrar en explicar les teories evolucionistes de Darwin, que en la seva època van ser molt polèmiques ja que van desmitificar molts dels coneixements que es tenien sobre el tema. El darwinisme sustenta l’evolució de les espècies vives per selecció natural i va originar les teories evolucionistes actuals. També va comentar els  orígens africans de l’espècie humana i va fer referència a les teories d’altres científics com Lamarck i Linneo, que van fer moltes aportacions sobre el tema de l’evolució humana.

L’alumnat assistent li va plantejar nombroses preguntes sobre diferents temes a les quals el professor Serrallonga va donar resposta de manera molt eficient.