Conferència: Ciència i cuina

Conferència: Ciència i cuinaEl dia 21 de novembre va tenir lloc, a l’Institut Emperador Carles la conferència “Ciència i cuina. Explicacions científiques a través de la cuina” a càrrec de l’investigador Pere Castells  Esqué. Aquesta conferència està emmarcada dins la “Setmana de la Ciència” i organitzada conjuntament per la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca i el Departament d’Ensenyament.

A més d’alumnat de l’institut Emperador Carles n’ hi van assistir també d’altres 5 centres: Proa, XXV Olimpíada, Anna Ravell, Joan Coromines i Montjuïc,  de 4rt d’ESO i Batxillerat. En total hi van assistir unes 250 persones.

L’investigador Pere Castells  va presentar la relació que existeix entre ciència i cuina. Va analitzar fenòmens habituals a les llars des del punt de vista científic i va desmitificar la ciència com a  fet complicat, inaccesible i perjudicial. Amb la col·laboració de dos alumnes va realitzar dues pràctiques culinàries.  Els  productes resultants van ser degustats per alguns dels assistents. Finalment va comentar el curs de “Ciència i cuina” que es realitza a la Universitat de Harvard.