Formació presencial per conèixer, analitzar i reflexionar sobre el disseny de jocs de taula com a eina educativa per a la inclusió.
La proposta que aquí es presenta utilitza el disseny de jocs per afrontar aquests processos des de la perspectiva del Disseny Universal d’Aprenentatge:
- Proporcionant múltiples maneres de motivació i compromís a l’estudiant, partint de l’anàlisi de situacions concretes i dissenyant un joc a partir d’allí.
- Proporcionant múltiples maneres de representació, visual, textual, amb colors, etc.
- Proporcionant múltiples maneres per l’acció i l’expressió, incorporant per exemple les diferents estratègies de comunicació en el disseny del joc.
Es compartiran estratègies per a implementar un aprenentatge basat en competències i una avaluació formativa i formadora amb la mirada posada en la inclusió i personalització dels aprenentatges i amb una concepció globalitzada dels aprenentatges.
Objectius:
Identificar algunes de les principals necessitats d’inclusió social comunes en el treball amb infants i joves.
Comprendre les possibilitats per treballar la inclusió a través del disseny de jocs seguint les pautes del Disseny Universal d’Aprenentatge.
Aprendre a dissenyar i posar en marxa projectes de creació de jocs grupal amb infants i joves que els permeti conceptualitzar i analitzar la realitat d’una manera innovadora i motivadora.
Dinamitzar i acompanyar els processos de disseny de joc, adquirint diferents eines i estratègies en part compartint entre iguals coneixements competencials que orientin el procés d’aprenentatge dels aprenents.
INSCRIPCIONS FINS AL 10 D’OCTUBRE