Seminari d’aules d’acollida. Participació dels Amics de la Unesco

ELS AMICS DE LA UNESCO PARTICIPEN AL NOSTRE SEMINARI D’AULA D’ACOLLIDA

Dilluns vam rebre la visita dels Amics de la Unesco de Barcelona i de la seva presidenta  Rosa Maria Pujol.

Aquesta organització treballa, en línia amb la declaració fundacional de la UNESCO,  per promoure la justícia, la llibertat i la pau al món. De la mateixa manera que la UNESCO ho fa fomentant la cooperació entre les nacions, AUB ho fa a còpia de promoure la solidaritat moral i intel·lectual entre les persones del seu entorn.

Un compromís ètic construït al voltant d’un conjunt de valors, els quals es comprometen a practicar i a promoure:

• Els principis democràtics de la dignitat, la llibertat, la igualtat, la solidaritat, el respecte i ajut mutus entre les persones amb independència del seu origen, raça, gènere, religió, pensament polític, idioma, orientació sexual o condició social o econòmica.
  • La tolerància, el respecte i l’acceptació de l’altre com a fonament de la convivència.
  • L’apreciació de la riquesa i diversitat de les llengües i cultures del món i dels diferents modes i formes d’expressar la nostra qualitat de ser humans.
  • El coneixement, l’obertura d’esperit, la comunicació, la llibertat de pensament, consciència i creences.

Aquests valors, fonamentals per ells mateixos, adquireixen més importància encara en el si d’una societat tan diversa, plural i amb una forta component d’immigració i mestissatge com ho són la catalana i en especial la barcelonina on s’inscriu AUB.

Dins del camp de Nacions Unides al qual pertany UNESCO donem suport en especial als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en tot allò que toca l’àmbit de les nostres activitats.

Una de les activitats destacades és el Certàmen literari escolar en llengües d’origen  https://www.amicsunescobcn.cat/xvi-certamen-literari-escolar-en-llengues-dorigen/  on els alumnes de les aules d’acollida troben un context motivador d’escriptura i de reconeixement de la llengua i cultura d’origen, una forma d’establir un diàleg entre la llengua d’origen i la llengua catalana.

Marta Rovira. Assessora LIC