Tallers sobre el món clàssic a l’institut Domènech i Montaner

Durant aquest curs, els alumnes i professors de l’Institut Lluís Domènech i Montaner de la Zona Franca estan treballant el món clàssic com a tema interdisciplinar. El dia 21, coincidint amb el final del 2n trimestre, es van organitzar els següents tallers per a tot l’alumnat de 1r cicle d’ESO (1r i 2n):

– Un taller de telers conduït per les professores de música on, a la manera de la mítica Penélope, que teixia i desteixia mentre esperava el seu marit Ulisses, els alumnes es van poder fer unes polseres.

– Un taller de mosaics en línia, com els romans però amb ordinadors, amb els professors de tecnologia.

– Un taller de l’olfacte, on els alumnes, sota la direcció de la professora de català, van fer el patró i van cosir una bosseta que van omplir d’espígol per perfumar l’armari de la roba.

– Un taller del gust, on els alumnes amb la professora de ciències experimentals, van barrejar sal marina amb diferents espècies mediterrànies que, ben mesclat amb oli d’oliva, els farà una salsa per amanir tota mena de plats, seguint una recepta del romà Apici (s. I dC).

– Un taller d’esclaves amb la professora de castellà.

– Un taller de volcans, rememorant l’erupció del Vesuvi que l’any 79 dC va sepultar les ciutats de Pompeia i Hercolà, amb l’altra professora de naturals.

– Dos tallers de laberints cretencs amb els professors de matemàtiques i d’educació física.

Tota l’experiència s’ha valorat com molt enriquidora i, a més, els nois i noies es van endur el resultat de la seva feina cap a casa com a record.