Conèixer Santa Coloma – Projectes de centre

Portada Entitats i associacions Recursos Projectes de centre Treballs de recerca Qui som

Recull de projectes dels centres educatius de la ciutat

Apadrinem el nostre patrimoni

Institut Terra Roja: Apadrinem José Sánchez

Síntesi del treball que s’ha dut a terme amb els alumnes al voltant de la figura de José Sánchez Muñoz, mossèn progressista de la parròquia de Santa Rosa. Sebastiana Bote (04/2020). Més informació.

Institut Can Peixauet: Apadrinem la biblioteca de Can Peixauet

Projecte on l’alumnat apadrina l’antiga masia de Can Peixauet, actualment biblioteca pública de la ciutat: descobreix i explora la biblioteca (1r ESO); imagina, investiga, i descobreix que l’actual biblioteca era una masia medieval (2n ESO); recopila imatges, retalls de diari, dibuixos…sobre la masia i els seus canvis al llarg del temps (3r ESO); S’organitza una exposició del material gràfic i una visita guiada on s’explica la història de l’edifici (4t ESO).

Més informació al web de la XTEC i al web del CRP

#Apadrinem

Georeferenciació amb Mobile History Map

Institut Can Peixauet. LiteGramenet: un viatge virtual per Santa Coloma a través dels nostres escriptors

Síntesi del treball que s’ha dut a terme amb els alumnes per tal de geolocalitzar fragments literaris de 10 escriptors diferents (narrativa, poesia i teatre) situats en espais concrets de Santa Coloma de Gramenet, amb lectura del fragment, imatges i vídeos fets pels propis alumnes i informació de l’autor i de l’obra. Mariona Albareda (05/2020). Més informació.

Aula d’acollida de l’escola Joan Salvat Papasseit: La Torre Balldovina a Mobile History Maps
Més projectes de geolocalizació (en procés d’elaboració)

Altres experiències de centres de la ciutat (en elaboració)

Enverdim Santa Coloma. Escola Mercè Rodoreda (curs 2020-2021)
Els gratacels. Escola Sant Just i Institut Terra Roja (curs 2016-2017)
Participació en el Juguem a Santa Coloma.
Cada classe té el nom d’un lloc emblemàtic de Santa Coloma. I-E Lluís Millet, ESC Les Palmeres, Primavera i Riera Alta.
Aprofitem les sortides per conèixer millor Santa Coloma. Projecte col·laboratiu 2022-2023 (en construcció)
L’alumnat de Santa Coloma “adopta un escocell”. C Les Neus i ESC Ausiàs March
Participació en activitats de dinamització educativa (Pla de Formació de Zona i/o Pla Educatiu d’Entorn)
Participació a les activitats del PAECC

Pàgina en procés d’elaboració. Juny 2022.

AtribuciónCompartir bajo la misma licencia Alguns drets de la imatge reservats per Carquinyol