XIII Mostra de treballs de Recerca del Pla de l’Estany

La recerca: emoció i valor afegit.

El treball de recerca de batxillerat impacta un curs més a les vides dels nostres estudiants i novament em faig una reflexió sobre aquest aspecte cabdal del sistema educatiu català. La redacció i la defensa del treball de recerca és una experiència memorable en la trajectòria dels estudiants i és un valor afegit a l’etapa educativa.

El TdR, aquesta singularitat del nostre sistema, adquireix un paper cabdal per tal que tots els joves batxillers hagin de tastar el mètode científic de recerca. Plantejar una hipòtesi i validar-la o refutar-la no és una tasca fàcil i alhora suposa un repte, un esforç i un camí ple de sentiments diversos: satisfaccions i decepcions. Barreja feina acadèmica i experiència vital perquè surt del curs normal de les seqüències didàctiques de les matèria de l’etapa.

En el món de les notícies falses o esbiaixades i en el món de la sobreproducció d’informació és fonamental fer-nos conscients que cal actuar constatant les evidències i amb esperit crític. Aquestes eines han de fornir els nostres estudiants per tenir la seva pròpia visió i estar ben preparats per al moment que els ha tocat de viure.

A banda dels docents, la família i les coneixences tenen també un camí cabdal en aquest viatge per estar al costat dels joves i acompanyar-los per rebaixar la tensió o augmentar la pressió segons el cas.

Des d’aquest espai us reconec i us agraeixo, en nom del Departament d’Educació, la tasca que heu dut a terme des de tots els àmbits: els docents, els serveis educatius, les famílies, els estudiants…

Ben cordialment,

Adam Manyé