El Departament d’Educació, conjuntament amb les universitats de València i Alacant, ofereix l’activitat de formació experimental La Gramà tica de construccions: una proposta comunicativa d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles (Codi: 9001790555).
Es tracta d’una formació en lÃnia adreçada a professors de Llengua catalana per tal d’oferir un nou enfocament didà ctic de la gramà tica. La proposta s’adscriu a la lÃnia d’investigació dels doctors Andreu Sentà (Universitat de València) i Carles Segura (Universitat d’Alacant) sobre l’anà lisi dels models d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles d’estudiants de català com a L2.
Aquesta experimentació forma part del procés d’anà lisi cientÃfic en què se segueix un model teòric alternatiu al tradicional per a explicar la gramà tica, concretament, la gramà tica de construccions cognitiva i la seva aplicació prà ctica. Aquesta investigació pretén obtenir dades empÃriques dels avantatges (o no) de la gramà tica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramà tica pedagògica i avaluar els materials didà ctics que s’oferiran.
Sens dubte, és una bona oportunitat perquè el centre educatiu pugui participar en els projectes acadèmics universitaris i perquè els docents tinguin més eines que els permetin adoptar enfocaments alternatius. Aixà mateix, l’aplicació al centre obre la possibilitat de participar en el congrés sobre didà ctica que se celebrarà a València durant el 2024.
Inscripcions (fins al 10 d’octubre)