CONCURS: JO TINC LA PARAULA

En el context del programa Tenim la paraula, que el Departament d’Educació impulsa des del curs 2019-2020, s’han previst un seguit d’actuacions que interpel·lin directament l’alumnat de secundària i batxillerat en l’ús i la millora de la comunicació oral tant a l’aula com en altres contextos d’interacció.

Una d’aquestes actuacions és el II concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

BASES DEL CONCURS !

De les bases destacar:

1. CATEGORIES:

S’estableixen quatre categories (AB, C i D), corresponents a nivells educatius diferents o a moments diferents pel que fa a l’aprenentatge de la llengua. La participació consisteix a visionar els vídeos de la campanya, triar un dels temes que s’hi proposen i fer un enregistrament de creació personal. Les categories del concurs són les següents:

Categoria A. Alumnat de primer i segon d’ESO.

Categoria B. Alumnat de tercer i quart d’ESO.

Categoria C. Alumnat de Batxillerat.

Nova categoria ! Categoria D. Nous parlants. Alumnat arribat en el sistema educatiu català en els últims 3 anys, amb un nivell mínim A2 (usuari bàsic), segons l’adaptació que s’ha fet del Marc comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar per a escolars de 8 a 16 anys[1].

[1] Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, 2003.

2. PERÍODE DE LLIURAMENT:

El període de lliurament dels vídeos és del 2 de novembre de 2021 al 18 de febrer de 2022.