Conjunt modernista Mauri -Pobla de Segur

Emauri1l conjunt Mauri és un dels elements més destacats del patrimoni arquitectònic del Pallars Jussà. Situat a la Pobla de Segur està format per un conjunt d’edificis entre els quals cal remarcar, la construcció principal, la Casa Mauri.
Aquesta és un exemple singular de l’extensió que pren el modernisme a Catalunya, en les zones allunyades al nucli principal del moviment, Barcelona. Un dels elements que donen singularitat a la casa són els seus mosaics, realitzats la seva majoria, pel mosaïcista i decorador Lluís Bru. Dins del conjunt també cal destacar el Molí de l’Oli de Sant Josep.  El seu aspecte que recorda l’estructura d’una església romànica, amb arcs de mig punt, les petits obertures, les arcuacions llombardes i els frisos de serra.

Aquesta proposta té dues opcions diferents segons l’edat de l’alumnat:

Descoberta del Conjunt Mauri -Educació Primària-

Material didàctic adreçat als alumnes de cicle superior de primària que proposa la realització d’un itinerari guiat al conjunt Mauri. La finalitat és facilitar i enriquir el treball d’observació de l’alumne per descobrir la munió  d’elements que donen a la Casa Mauri la seva singularitat. Aquest material inclou una galeria d’imatges per facilitar els treballs previs i posteriors a la visita.
Per accedir al material de l’alumnat feu clic aquí.

Conjunt Mauri. El Modernisme al Pallars Jussà -Educació Secundària-

Material adreçat als alumnes de secundària que proposa la realització d’un itinerari guiat al conjunt Mauri. El material proposa el treball del modernisme a través del Conjunt Mauri mitjançant l’observació directa de les característiques arquitectòniques i decoratives del conjunt. A més a més realitza un estudi específic dels mosaics de la casa Mauri i inclou una galera d’imatges per facilitar els treballs previs i posteriors a la visita.
Per accedir al material de l’alumnat feu clic aquí.

A més dels materials per a l’alumnat hi ha material disponible per als docents al CRP.